مرواریدهای پشیمانی

مرواریدهای پشیمانی

نویسنده: فلیپ کلودل
نرجمه ی نجمه موسوی
ناشر: مؤسسه ی انتشارات نگاه

فیلیپ کلودل در حال حاضر یکی از بهترین نویسندگان معاصر در فرانسه به حساب می‌آید.
او در فوریه ۱۹۶۲ در شهر لورِن فرانسه در خانواده‌ای کارگری متولد شده است و ساکن این شهر می‌باشد. به نقاشی و شعر علاقمند است و انگیزه‌ی اولیه‌ی او در نویسندگی نوشتن درباره ی مردان و زنانی است که حامل حافظه‌ی عمومی جامعه می‌باشند.
در رشته ادبیات مدرن تحصیل کرده و تز خود را درباره‌ی « آندره هاردل» نوشته است. در ابتدای دوران تدریس خود ساده ترین راه را برنگزید و با تدریس در زندانها و سپس آموزش به جوانان معلول شروع کرد. او در حال حاضر در دانشگاه نانسی در موسسه اروپایی سینما و هنرهای تصویری تدریس می‌کند.
فیلیپ کلودل با تکیه بر تجربیات واقعی خود اعم از حضور در زندانها و نزدیکی با جوانان با نگاهی انسانی به مسائل اجتماعی پرداخته و تا آنجا پیش می‌رود که از نزدیکی به تابوهای جامعه از جمله موضوع خشونت به کودکان باکی ندارد. در اغلب آثارش توجه خاص او را به کمبودهای روانی در پرسوناژهایش و تأثیر این کمبودها و ناامیدیهای ناشی از آن را مشاهده می‌کنیم.
فیلیپ کلودل خالق ده رمان و شش مجموعه داستان کوتاه است. او هم چنین آثاری برای تئاتر خلق کرده است.
دو رمانش به فیلم برگردانده شده و خودِ او یکی از این دو فیلم را کارگردانی کرده است. فیلم «سالهاست که دوستت دارم» با موفقیت چشمگیری در فرانسه و در دنیا روبرو شد.
مهمترین رمان‌هایش در دنیا ترجمه شده‌اند.
در سال ۲۰۰۳ کتاب او به نام «روح‌های خاکستری» جایزه رنودو را به خود اختصاص داد.
در سال ۲۰۰۷ رمان «گزارش برودک» برنده ی جایزه گنکور دبیرستانی شد.
کتاب مرواریدهای پشیمانی را در سال ۲۰۰۹ به رشته تحریر درآورد. نام اصلی کتاب « چندتایی از صدها پشیمانی» می‌باشد.
آثار فیلیپ کلودل برنده‌ی جوایز متعددی از جمله برگ طلایی شهر نانسی، مارسل پانیول، بورس گنکور داستان کوتاه، جایزه اروپایی اورِژیو و سزار بهترین فیلم در سال ۲۰۰۹ شده‌اند.